середу, 12 серпня 2015 р.

Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій

Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом  впровадження інтерактивних технологій в спеціальній школі
для дітей з особливими освітніми потребами

            На своїх уроках я застосовую різноманітні форми й методи навчання, прагну, щоб кожен учень був активним його учасником. Викладання  спрямовую не тільки на розширення обсягу знань з предмета, його структурування, інтегрування, узагальнення, а також на постійне перетворення набутого кожним учнем суб’єктивного досвіду.

            Сьогодні в центрі уваги учень, його особистість, неповторний внутрішній світ. Тому основне завдання сучасного вчителя - вибрати форми і методи організації навчальної діяльності учнів, які відповідають поставленій меті - розвитку особистості учня. А особливо коли йдеться про дітей з особливими освітніми потребами. Не легко знайти шляхи вирішення проблем на уроках в спеціальній школі, проте основною формою організації навчально-виховного процесу був і є урок, якому відводиться 98% всього навчального часу. Тому учитель повинен постійно вдосконалювати методи роботи на уроках з дітьми, щоб постійно викликати інтерес учнів до уроку. Саме цьому сприяють інтерактивні технології. Інтерактивне навчання  дає можливість збільшити відсоток засвоєння матеріалу, впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику).
            Застосування інтерактивних технологій вимагає старанної підготовки вчителя й учнів. Вони повинні навчитися спілкуватися, використовувати навички активного слухання, висловлювати власні думки, переконувати й бути переконливими й толерантними, розуміти інших, ставити запитання й відповідати на них.
            Сучасний урок – це продуктивний урок, на якому учень відтворює набуті раніше знання під час опанування нового змісту предмета. Засвоює практичні дії, формує світогляд, самостійність, активність, творче мислення.
            Звичайно, кожний урок – це складна організаційно-методична схема, всі компоненти якої взаємопов’язані і взаємозумовлені. Водночас урок – це завершений, самостійний фрагмент освіти зі своїми задачами і результатами. І кожен урок дає змогу зробити висновки про стиль роботи вчителя, розкриває його методичний почерк. Адже вчитель – це творець уроку, а учні в класі – його асистенти, без яких не відбувається навчальне дійство.
            У національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: «Головна мета української системи освіти - створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України...», а Закон України «Про загальну середню освіту» стверджує: «Завданням загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань».
            Розвиток творчого потенціалу особистості, формування в учнів досвіду творчої діяльності є найважливішим завданням сучасної шкільної освіти, адже завдання творчого рівня навченості (теоретичні та практичні, проблемні, навчально- та науково-дослідницькі) є комплексними і вимагають для свого вирішення використання знань і методів багатьох навчальних дисциплін. Наслідком їх виконання є отримання учнями нових знань та інтелектуальний розвиток. Вибір методів навчання залежить від навчально-виховної мети і змісту уроку, рівня підготовки учнів, наявних наочних засобів навчання.
На мою думку особливо сприятливі умови для розвитку пізнавальної активності учнів, які потребують корекції розумового розвитку створюються на уроках географії та природознавства, бо саме тут діти можуть задовольнити свою зацікавленість до навколишнього світу – живої та неживої природи, природних явищ, Всесвіту і т.і. Все незвичайне, неочікуване викликає у дітей багате своїми наслідками почуття здивування, живий інтерес до процесу пізнання, допомагає їм засвоїти навчальний матеріал різної складності.
            З метою активізації пізнавальної діяльності, я намагаюсь на кожному уроці застосовувати елементи інтерактивних технологій, творчі проблемні завдання, що забезпечують розвиток тих здібностей і якостей, які перебувають у стадії формування.
            Що таке інтерактивні методи навчання?
            Інтерактивний – означає можливість взаємодіяти або знаходитись в режимі бесіди та діалогу. Отже, інтерактивне навчання – це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня.
            Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
      Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.
     Використання інтерактивних технологій дає можливість для фахового росту, для зміни себе, для навчання разом з учнями. Після кількох старанно підготовлених уроків можна відчути, як змінилося ставлення учнів до вчителя, яка атмосфера у класі, і це служить додатковим стимулом до роботи.
     
До Вашої уваги пропоную конспект уроку з використанням інтерактивних технологій навчання.
        
Тема: Країни Західної Європи. Франція. Великобританія    8 кл
Мета: навчальна: ознайомитись з основними етапами складання комплексного ЕГХ країн; формувати систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Франції і Великобританії; забезпечити в ході навчання засвоєння нового матеріалу, його повторення, закріплення, вивчення основних понять, термінів, наукових фактів; формувати і закріплювати загальнонавчальні уміння і навички, уміння розповідати, пояснювати, одержувати із тексту та ілюстрацій нових знань, конкретизувати набуті знання;
корекційно-розвиваюча: розвивати логічне мислення, творчу уяву, уміння працювати з комплексними картами атласу; розвивати пізнавальний інтерес, емоції, створюючи емоційні ситуації, здивування, радість, використовуючи яскраві приклади, ілюстрації, демонстрації засобами ІКТ;
виховна: формувати в учнів загальнонавчальні навички та вміння: самостійності, організованості, старанності, культури поведінки та навчальної діяльності.
Обладнання: підручники, зошити, дидактичний матеріал, політична карта Європи; мультимедійний прилад;  презентація;
Основні поняття: держава, географічна характеристика країни, господарство, промисловість, сільське господарство, рослинництво, тваринництво, транспорт.
Тип уроку: урок формування нових знань, умінь і навичок учнів

Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка)
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку ( активізація уваги, сприймання, мислення)
 Підсумок фенологічних спостережень

— Який сьогодні день, місяць, стан неба?
— Чи світить Сонце?
— Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?
— Які зміни відбулись в природі?
    Як змінилася праця людей ?
 _____________________________________________________________

ІІ. Основний етап
1. Пропедевтична частина ( дидактична  підготовка)
  - Перевірка домашнього завдання;
Гра на повторення вивченого матеріалу:
«Збери карту»
Клас ділиться на дві команди, одержують в конвертах розрізану на частинки карту материка. Завдання: скласти карту  на швидкість. Виграє команда, яка швидше і правильно впорається із завданням.

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Країни Європи дуже відрізняються одна від одної розмірами, чисельністю населення, рівнем економічного розвитку. Сьогодні ми познайомимося з європейськими країнами, а саме: Францією і Великобританією.
Коли мова йде про Францію, перше, що згадують майже всі, — це покази колекцій всесвітньо відомих французьких модельєрів. Францію вважають «законодавицею» світової моди. І для цього є вагомі підстави, адже такі імена, як Коко Шанель, Крістіан, Діор, Жан-Поль Готьє, П’єр Карден та інші, давно стали «візитною карт­кою» країни.
Утім, Франція розуміється не лише на елегантному вбранні та аксесуарах. Це високорозвинена постіндустріальна держава, одна з країн «Великої сімки» — найрозвиненіших країн світу. За еконо­мічним потенціалом Франція посідає друге місце серед країн Захід­ної Європи (після Німеччини), одне з провідних місць у світі за об­сягом промислового виробництва, четверте місце за експортом капіталу, витрачає величезні суми на наукові дослідження та роз­робки. У галузевій структурі економіки основним видом діяльності населення стала сфера послуг. Саме ця держава найпопулярніша серед туристів.

3. Формуюча частина
Пояснююча розповідь вчителя

План характеристики країни
1.      «Візитна картка» країни (офіційна назва, площа, кількість населення, столиця, тип країни, державний устрій);
2.      ЕГП країни;
3.      Природні умови та природні ресурси;
4.      Населення (демографічна ситуація, національний, релігійний, віковий склад, розселення, трудові ресурси).
5.      Господарство (загальні особливості, промисловість, с/х, транспорт, зовнішні економічні зв’язки) .

1. «Візитна картка»
Завдання 1. Користуючись картами атласа, складіть «візитну картку» країни.
Офіційна назва — Французька Республіка.
Площа — 544 тис. км2.
Населення — 65,4 млн осіб (2009 р.).
Столиця — Париж.
Тип країни — високорозвинена економічно держава, країна «Великої сімки»
Державний устрій — президентська республіка, унітарна дер­жава.
2. ЕГП
Франція розташована на заході Європи. За своєю конфігураці­єю територія країни нагадує шестикутник, тому жителі іноді на­зивають її Гексагоном. До складу Франції входять острів Корсіка та низка дрібних прибережних островів, а також чотири заморські департаменти: Ґваделупа, Ґвіана, Мартініка й Реюньйон. Завдяки значній довжині мор­ських кордонів і володінням в Океанії Франція має 11 млн км2  ви­ключної економічної зони.
3. Природні умови і природні ресурси
Природні умови й ресурси Франції досить різноманітні, що обу­мовлено її фізико-географічним положенням і будовою поверхні. 3/4 її території розташовані нижче 500 м, є високі гори — Альпи та середньовисотні — Піренеї.
Річки не замерзають. Найбільші з них — Луара, Сена, Ґаронна, Рона.
Франція не багата на мінеральні ресурси. Запаси кам’яного ву­гілля, зосереджені в основному в Лотаринґії, запаси нафти й при­родного газу є невеликими. Обмеженість паливних ресурсів достат­ньою мірою компенсується значним гідропотенціалом гірських річок, особливо Рони та її альпійських притоків. Більш значні за­паси уранових руд у Центральному масиві й Бретані та залізних руд у Лотарингії. На півдні — у Провансі й Ланґедоці — добувають боксити, а в Ельзасі й Лотарингії — калійну й кам’яну сіль.
4. Населення
Для демографічної ситуації Франції характерний перший тип відтворення населення. Природний приріст низький — 3 ‰. На­слідком цього є «старіння нації».
Населення країни складають в основному французи (82 %). На­ціональними меншинами є корсіканці, баски, ельзасці, бретонці, фламандці, що проживають на окраїнах. Значну кількість (понад 4,5 млн осіб) складають іммігранти — портуґальці, алжирці, ма­рокканці та інші народи. Переважна кількість населення є християнами-католиками.
У столичній аґломерації проживають 11,4 млн жителів. Столи­цю з передмістями називають Великим Парижем. Сучасний Па­риж — одне з найбільших і найкрасивіших міст світу.
Інші великі міста Франції — Ліон і Марсель.
5. Промисловість
Паливно-енергетична промисловість працює на імпортній на­фті і природному газі та з використанням власного кам’яного ву­гілля. В електроенергетиці провідну роль відіграють атомні елек­тростанції. За масштабами розвитку ядерної енергетики Франція поступається тільки США. У країні працюють більш ніж 50 енерго­блоків АЕС, на яких щорічно виробляється понад 75 % усієї елек­троенергії.
Автомобільна промис­ловість є однією з основ національної промислової структури. Дві найбільші в країні компанії — приватна «Пежо-Сітроєн» і держав­на «Рено» забезпечують відповідно 4 і 5 % світового виробництва легкових автомобілів.
6. Сільське господарство
Основою сільськогосподарського виробництва стали сприятливі природні умови і великі площі придатних для викорис­тання земель.
Провідною галуззю є тваринництво. За виробництвом м’яса й молока Франція входить у трійку основних виробників світу. Основну роль відіграють молочне ско­тарство, свинарство та птахівництво.
Вирощують зернові, картоплю, цукрові буряки, олійні (рапс, соняшник). Важливу роль відіграє виноградарство. Фран­цузькі вина вважаються найкращими у світі.
7. Транспорт та зовнішньоекономічні зв’язки Франції
Транспортна мережа країни має чітко виражений радіальний тип: майже всі основні магістралі йдуть від Парижа. У внутрішніх перевезеннях людей і вантажів перше місце посідає автомобільний транспорт. Франція посідає одне з перших місць у світі за забезпе­ченістю населення автомобілями (на 1000 жителів — 425 особис­тих автомобілів), густотою і якістю автомобільних доріг.
Значну частину внутрішніх перевезень вантажів забезпечує залізничний і трубопровідний транспорт. Основним стрижнем водних шляхів є Сена, пов’язана мережею каналів з іншими річками країни.
Більша частина зовнішньоторговельних перевезень здійсню­ється морським транспортом.
Авіаційний транспорт має переважне значення для зовнішніх пассажироперевезень. Найбільшим центром є Париж, де діють ае­ропорти «Орлі», «Бурже» і «Шарль де Ґолль».

«Візитна картка»
Офіційна назва – Сполучене королівство Великої Британії та Північної Ірландії.
Площа – 244,7 тис. км. кв.
Населення – 61,1 млн. чоловік (3-те місце в Європі)
Столиця – Лондон.
Тип країни – високо розвинута держава, країна «Великої сімки».
ВВП на одну особу - $46 432
Державний устрій – конституційна монархія (королівство), унітарна держава.
Голова держави – королева Єлизавета II
Склад території – 4 історичні області: Англія (45 графств), Шотландія (9 районів), Уельс (8 графств), Північна Ірландія (26 округів).
Член міжнародних організацій – ООН, НАТО, ЄС.
Офіційна мова – англійська.
Релігія – християнство ( Протестантизм, католицтво)
Валюта – фунт стерлінгів
        
    «Туманний Альбіон», «перша майстерня світу» - це все вислови про Велику Британію. Англія є батьківщиною машинного виробництва. Саме тут уперше з'явилися: залізниця, лінія метрополітену, двоповерхові автобуси. Але пік економічної потужності країни вже є надбанням історії.
            Сучасна Велика Британія – високорозвинена постіндустріальна держава, яка має ядерну зброю і є значним експортером капіталу. Колишня величезна Британська колоніальна імперія після розпаду і досі зберігає свою присутність в усіх регіонах світу й очолює Британську Співдружність, до складу якої входять понад 50 країн світу.
            Велика Британія береже традиції в побуті, політиці, мистецтві. Саме за це мешканців країни часто називають консерваторами. На  сніданок англійці традиційно їдять вівсянку та бекон, п'ють чай з молоком, вечорами сидять біля каміна, відвідують клуби за інтересами, щотижня проводять вихідні дні на морському узбережжі з родиною. Британці люблять спортивні змагання, їхня країна – батьківщина футболу. Як і сотні років тому, спікер палати лордів керує роботою сидячі на мішку з вовною, що свідчить про колишнє лідерство країни за поголів'ям овець.

Велика Британія розташована в західній Європі на островах. Морські кордони на півдні з Францією через протоку ЛА-МАНШ. Під найвужчою його частиною Па-де-Кале збудовано тунель.
            На Сх та ПнСх відокремлена Північним морем від Норвегії, Швеції, Данії, Німеччини, Нідерландів, Бельгії. Кордони суходолом – тільки з Ірдандією. Кордони з країнами-сусідами є сприятливими, оскільки всі країни високо розвинуті і є партнерами по ЄС. Всі крім Швеції та Ірландії входять до військово-політичного блоку НАТО.
           
             Висновки: ЕГП країни вигідне. Острівне розміщення, сприятливі природні умови зумовили розвиток країни впродовж віків як великої морської держави.

Головне місто Лондон – політичний, культурний та промисловий центр. Разом з приміською зоною утворив агломерацію Великий Лондон.
Від Лондона до Ліверпуля сформувався Англійський мегаполіс.
- Учитель. Щоб «створити» сучасний образ Великобританії, ми повинні розкрити характерні риси розвитку економіки, довести що це постіндустріальна країна з розвинутою галузевою структурою.                                                                   
           
Промисловість працює на імпортній сировині та орієнтується на зовнішній ринок.
            Паливно-енергетичний комплекс. Зростає роль нафти та газу і скорочується частка вугілля. Видобуток – Північне море (для отримання бензину). Нафта із країн Перської затоки – для отримання мазута.
Природний газ - власний видобуток  задовольняє потреби на ¾, решта  із Норвегії та Алжиру.
            Електроенергетика представлена ТЕС (78% виробленої енергії). 20 АЕС (23%), ГЕС 1%.
            Черна металургія – найстаріша галузь. В минулому тяжіла до власних родовищ залізних руд і коксівного вугілля, тому металургійним районом був Мідленд. Нині – Південний Уельс та Йоркшир і центри з виробництва зміщуються в бік моря. (залізні руди із Швеції, Канади, Бразилії).
            Кольорова металургія – найпотужніша у Європі і працює на привізній сировині. Перевага – алюміній(Шотландія), інші – Мідленд та Пд. Уельс. На основі металобрухту виробляє уран, цирконій, берилій.
Сільське господарство – забезпечує промисловість сировиною а населення продуктами харчування. Зайнято 2% населення. Завдяки сучасним технологіям ведення господарства держава власним виробництвом задовольняє попит на картоплю, ячмінь, овес, молоко, свинину, м'ясо птиці.  Тваринництво переважає над рослинництвом. Розвивається скотарство, вівчарство. У рослинництві переважають зернові(ячмінь, пшениця. овес) та кормові культури, вирощують плодові та ягідні культури.
Харчова промисловість
У Великобританії дуже велике споживання хлібобулочних і кондитерських виробів, шоколаду і какао. Більш 2/3 усього хліба виробляється в автоматизованих пекарнях, де хліб випікається, ріжеться й упаковується практично без втручання людини. У менш великих пекарнях роблять різне печиво, торти і настільки популярні серед англійців кекси. Британські бісквіти відомі на увесь світ. Британія поставляє на експорт близько 30% світового шоколаду.
Також Великобританія спеціалізується на виробництві фруктових джемів і готових фруктових начинок для пирогів, що широко експортуються в різні країни світу.
Щорічно Великобританія експортує більш 700 тонн свіжоморожених фруктів і близько 120 тонн морожених овочів.
Серед м'ясних продуктів переважає виробництво шинки і бекону традиційних англійських продуктів.
Транспорт. Острівне положення зумовлює велике значення морського транспорту. (90% вантажообігу). Найбільші порти Лондон ті Ліверпуль.
            Повітряний транспорт важливий у зовнішніх перевезеннях. Аеропорти Лондона

Хітроу і Гетвік, в Манчестері, Лутоні та Глазго. Через Євротунель підтримуються зв'язки з Європою автомобільним та залізничним транспортом. У внутрішніх перевезеннях основну роль відіграє автомобільний транспорт. Зростає роль трубопровідного.
            Автомобілебудування – 2 монополії «Брітіш Лейланд моторс» та «Форд Моторс».
Марки авто- «Астон Мартін», «Бентлі», «Ленд Ровер», «Роллс-Ройс», «Ягуар».
            Фармацевтична галузь – «Zantas» -ліки для лікування виразки шлунка;
«Tenormin» - для лікування підвищеного кров'яного тиску.
AZT – препарат для лікування СНІДу.
            Нафтопереробна промисловість«Філіп-Імперіал», «Шелл», «Брітіш петролеум кемікел».

Зовнішні  економічні зв'язки.
Країна веде активну зовнішню торгівлю. Вкладає капітал у розвиток економіки інших країн, підтримує науково-технічні зв'язки, приймає іноземних туристів. Основні торгівельні партнери – країни члени ЄС.
Учитель. Які характерні зміни в галузевій структурі промисловості держави?

Характерні зміни в галузевій структурі
Занепад та відставання деяких традиційних галузей промисловості.
Швидкий розвиток багатогалузевого машинобудування, хімічної промисловості.
Промисловість країни працює на імпортній сировині. Ті орієнтована на зовнішній ринок.
 Новітні галузі виробництва – електроніка, верстатобудування, фармацевтична промисловість.
Традиційні галузі – автомобілебудування, авіабудування, електротехніка, деревообробка (темпи розвитку знижуються).
Старі промислові галузі – гірничовідобувна, чорна металургія, текстильна.
Зв'язки з Україною.
 Три міста України – Київ, Донецьк, Харків – мають міста-побратими Единбург, Белфаст, Лондон.
            В Україні відкриті спільні підприємства в Черкасах та Горлівці («Стирол», «Азот»).
            Україна підтримує торгівельні зв'язки з Великобританією – купує готовий одяг, медикаменти.
            Між провідними вищими навчальними закладами існує обмін студентськими делегаціями; підтримуються зв'язки на рівні культурних програм та розвивається туризм.

Фізкультхвилинка
4. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником: послідовне читання § 50,51;
2. Робота з картою
3. Робота в зошитах

      Індивідуальна робота з слабовстигаючими учнями та дітьми-інвалідами:
            - словникова робота
            - робота з роздатковим матеріалом
ІІІ. Заключний етап
1. Підведення підсумків та оцінювання учнів
2. Пояснення домашнього завдання:
      - опрацювати текст § 50,51;
      - дати відповіді на запитання стор.101;
3. Релаксація
4. Приведення у порядок робочих місць
5. Створення установки на відпочинок

Франція. 543,9 тис. км². 63, 4 млн. осіб. Розташована на заході Європи, посідає друге місце за площею серед європейських  держав. Одна з найрозвиненіших країн світу, найбільший європейський центр машинобудування. Вона виробляє літаки, автомобілі, морські судна, різноманітну побутову техніку та електроніку. Провідними галузями є також електроенергетика, хімічна, харчова, легка промисловість. в усьому світі відомі французькі парфуми й косметика, елегантне взуття й одяг. Франція – одна з найбільших виробників сільськогосподарської продукції у світі. Славиться своїми садами й виноградниками.
Велика Британія. 244,1 тис. км². 60,6 млн. осіб. Острівна держава на північному заході Європи. Високорозвинена країна. Провідне місце посідає промисловість – машинобудування, електроніка, хімічна. Фармацевтична, харчова, легка. Поблизу берегів Великої Британії відкриті великі поклади нафти й газу. Головною галуззю сільського господарства є тваринництво. Розводять м'ясні й молочні породи корів, овець, свиней і домашньої птиці. Вирощують пшеницю, ячмінь, цукровий буряк, картоплю, овочі. Велика Британія є найважливішим європейським центром міжнародної торгівлі, лідером у сфері фінансових послуг.





Додатки
Великобританія – країна високої культури, давньої історії та великої кількості пам'яток архітектури.

Стоунхендж в перекладі з староанглійської мови означає “Висячі камені”. Розташований в Англії на горбистій пустці у графстві Вілтшир. Тричі перебудовувався між 3500 і 1100 роками до н. е.  Існує припущення, що цей монумент був споруджений для спостереження за Сонцем і Місяцем. Загалом Стоунхендж являє собою споруду з 82 п’ятитонних мегалітів, 30 камяних блоків, вагою по 25 тон і 5 так званих трилітів, каменів, вага яких досягає 50 тон.
За місцевою легендою, гігантські блакитні камені мають цілющу силу, вони з’явилися на цій землі завдяки чарівнику Мерліну, чародію при дворі короля Артура, який переніс їх з Ірландії.

 Лондонське око — одне з найбільших оглядових колес у світі, і певно одна з яскравих пам’яток Лондону.  З висоти 135 метрів (приблизно 45 поверхів) відкривається панорама практично на все місто. Колесо огляду — проект архітекторів Девіда Маркса і Джулії Барфілд, що переміг на конкурсі проектів споруд на честь настання нового тисячоліття. Втілення проекту в життя зайняло шість років.


Біг Бен – годинникова башта у Лондоні, частина архітектурного комплексу Вестмінстерського палацу, де розташовується відновлений після пожежі 1834 року британський парламент.
Вага Великого дзвону – 13,8 тонни, висота – більше двох метрів, а діаметр складає три метри. Загальна висота вежі 96 метрів. Запрацював Великий годинник у 1859 році. Циферблати діаметром 7 метрів Біг Бена дивляться на всі чотири сторони світу; виконані вони з бірмінгемського опалу, годинникові стрілки відлили з чавуну, а хвилинні зроблені з міді. Підраховано, що хвилинні стрілки проходять за рік загальну відстань в 190 кілометрів.


Тауер Брідж – розвідний міст у Лондоні, який з’єднує береги річки Темза. Назва походить від Лондонского Тауера, який знаходиться зовсім близько. Будівництво розпочалось у 1886 році і тривало вісім років. Оригінальний цегляний фасад був замінений у 1887 році більш декоративним Вікторіанським Готичним стилем. Офіційне відкриття відбулось 30 червня 1894 року Принцом Уельським Едвардом VII та його дружиною Олександрою Датською. Сьогодні Тауер Брідж – це безумовно символ Лондона, одне з визначних його місць. 


Собо́р Свято́го Павла́ — собор у Лондоні. Один із символів міста і Англіканської церкви загалом. Знаходиться в районі Сіті. Збудований у стилі бароко в 1675-1708 роках по проекту сера Крістофера Рена. Він виріс на руїнах середньовічного собору, який згорів пі час страшної пожежі 1666 року.
Під куполом собору розташовані 3 галереї: внутрішня галерея “шепоту” та зовнішні кам’яна та золота. Галерея Шепіт названа так через не передбачену архітекторами особливість своєї акустики: слово, промовлене навіть пошепки в одному кінці галереї багаторазово відлунюється стінами, в результаті його чути за 30 метрів із протилежної сторони. Тут відбуваються концерти і меси, але потрапити дуже складно через велику кількість бажаючих насолодитися відмінною акустикою, стародавнім органом, на якому грав сам Мендельсон.

  
Букінгемський палац є офіційною лондонською резиденцією англійської королеви – ЇЇ високості Елизавети ІІ. Офіційно оголошений головною резиденцією британських монархів після приходу на престол королеви Вікторії у 1837 році.
Це маленьке містечко з власним відділенням міліції, двома поштовими офісами, лікарнею, двома спортивними клубами, кінотеатром та басейном. В палаці близько 600 кімнат і близьк 3 миль червоних коврових доріжок. Дві людини працюють повний робочий день, щоб слідкувати за 300 годинників палацу. Обслуговуючий персонал становить 700 людей.


 Британський музей заснований у 1753 році. Початок колекції Британського музею поклала приватна особа — лікар сер Ганс Слоун, який в 1751 році запропонував парламенту придбати його коштовну наукову колекцію за 200 тисяч фунтів стерлінгів.
Сучасний Британський музей — зібрання безцінних творів мистецтва та культурних надбань різних народів світу за 4-5 тисячоліть. Основу греко-римського відділу музею склали вище описані приватні колекції Таунлі, Елгіна, Гамільтона та Гревіля. Основу єгипетської колекції склали нечисленні пам’ятки, вивезені з Єгипту після здачі Александрії в 1801 році. З тих часів відділ розрісся в кілька разів і нині є першим за повнотою в Європі зібранням древньоєгипетських старожитностей. Бібліотека Британського музею володіє такими рідкісними експонатами, як найперша друкована книга в світі “Алмазна Сутра”, перші видання давньогрецьких класиків та інші раритети. В залі рукописів зберігається Велика хартія, купча, підписана Вільямом Шекспіром, лист Олівера Кромвеля, з описом битви при Нейсбі, автографи Мартіна Лютера, Жана Кальвіна , Еразма Ротердамського, Ісаака Ньютона , Галілео Галілея, Рене Декарта та інших.



Пікаділлі – це площа та транспортна розв’язка в центральному Лондоні, районі Вестмінстер. З’явилась у 1819 році. 
Іноді слово circus неправильно перекладають як «цирк», але насправді це слово має значення «коло». Основні цікавинки на площі Пікаділлі – величезні неонові реклами та статуя, встановлена у 1892 році в честь доброчинної діяльності лорда Шефтсбері.


Трафальгарськая площа – найважливіша площа в центрі Лондона, де зходяться три найважливіші вулиці міста. Спочатку носила назву площі короля Вільгельма IV, а нинішню назву отримала на честь перемоги Королівського фолоту у Трафальгарській битві в 1805 році.
Площа розташована в центрі міста та є популярною туристичною пам’яткою. У центрі розташована Колона Нельсона заввишки 45 метрів, яку охороняють чотири статуї левів. На площі розташовано і багато інших пам’ятників та статуй, частина виставляється тимчасово. Крім того, тут проводиться багато політичних демонстрацій.

Loch Ness Lake
Лох-Несс – це найглибше прісноводне озеро Шотландії протяжністю 37 км. Відоме у світі завдяки легенді про Лох-Несське чудовисько. Існує багато комерційних маршрутів по озеру для туристів, що хочуть помилуватись мальовничою природою та, можливо, побачити міфічного монстра. Озеро займає друге місце по площі водного плеса серед озер Шотландії, вона складає 65,4 кв.км. Найбільша глибина 230 м.
На березі озера є музей Лох-Несського чудовиська.


1 коментар: