З досвіду роботи

Творчий звіт  Яцейко А.В. вчителя географії та природознавства КЗ ЛОР  ЛСЗОШІ№ 104



Фрагмент конспекту 
уроку природознавства 
6 клас



Тема: Нафта
Мета: навчальна: ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, їх видобуванням, економним і раціональним використанням; розкрити способи добування корисних копалин; визначити властивості нафти, встановити її характерні ознаки, ознайомити учнів з найбільшими родовищами.
корекційно-розвиваюча: розвивати спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причинно – наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки.
виховна: виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.
Обладнання: підручники, зошити, дидактичний матеріал, презентація
Тип уроку:  урок формування нових знань, умінь і навичок учнів


Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка)
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку ( активізація уваги, сприймання, мислення)

 Підсумок фенологічних спостережень
— Який сьогодні день, місяць, стан неба?
— Чи світить Сонце?
— Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?
— Які зміни відбулись в природі?
— Як змінилася праця людей ? 

ІІ. Основний етап
1. Пропедевтична частина ( дидактична  підготовка)
Перевірка домашнього завдання;

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
  Сьогодні на уроці ми продовжимо  дізнаватись про те, як називається одним словом камінь, пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися, яке значення мають у природі і для людей та як їх охороняти. Ми познайомимось з рідкою корисною копалиною, без якої наше існування вже не можливе.


Актуалізація опорних знань
-          З чого будують будинки?
-          Де беруть камінь, пісок, глину?
-          Без чого не поїде жодна машина?
-          З чого роблять бензин, солярку?

3. Формуюча частина
Розповідь учителя з елементами бесіди
Пісок, камінь, глина, нафта – це гірські породи, які знаходяться в Землі або  на її поверхні. Їх створила сама природа.
     - Як ви думаєте, гірські породи належать до живої чи неживої природи? (Це тіла неживої природи ).
     Гірські породи – це природні скарби. Серед них є корисні копалини.
-          Що означають слова „корисні” і „копалини”?
 (відповіді дітей).
     Корисні копалини – це природні багатства, які люди видобувають з надр (глибин) Землі або з її поверхні і використовують у господарстві.
     Скупчення корисних копалин називається родовищем.

Пояснююча розповідь вчителя

 Розв’язання проблемної ситуації з метою формування уявлення про стани гірських порід.

Розгляньте малюнок у підручнику. Прочитайте назви гірських порід, зображених на ньому.

Чому нафта знаходиться у скляній посудині, природний газ - у металічному балоні, а решта гірських порід - у вигляді різноманітних за формою грудочок? (Нафта знаходиться у посудині, тому що вона є рідким тілом. Природний газ знаходиться у балоні, тому що це газоподібне тіло. Решта гірських порід - тверді тіла, вони мають певну форму, тому посуд для них не потрібний. Вони не розтечуться, як рідина, і не заповнять всі проміжки, як газоподібна речовина)

Який висновок можна зробити про те, в яких станах перебувають гірські породи? (Гірські породи перебувають у трьох станах: твердому, рідкому та газоподібному)

У якому стані перебуває більшість гірських порід? Наведіть приклади. (Більшість гірських порід перебуває у твердому стані. Наприклад, торф, кам’яне вугілля, пісок, кам’яна сіль, граніт, крейда та ін)

Яка гірська порода знаходиться у рідкому стані? (Нафта)
Яка гірська порода знаходиться у газоподібному стані? (Природний газ)


Фізкультхвилинка

4. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Істині чи хибні судження.
-          Кам’яне вугілля – це рідка корисна копалина.
-          Природний газ – це газоподібна корисна копалина.
-          Нафта – це рудна корисна копалина.
-          Пісок – це горюча корисна копалина.
  1. Гра „Упіймай горючу корисну копалину”.
     Нафта, пісок, крейда, кам’яне вугілля, гіпс, торф, природний газ, мідна руда, золото.
  1. Тест.
- Хто створив гірські породи?
  а) люди;  б) природа; в) тварини.
-  Які бувають гірські породи?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні;   в) тверді, рідкі й газоподібні.
-  Як видобувають корисні копалини?
 а) відкритим способом;   б) прикритим способом;   в) відкритим і закритим способом.
4.   Як поділяють корисні копалини?
 а) горючі;  б) горючі, рудні;  в) горючі, рудні й нерудні.
5.   Як потрібно ставитися до корисних копалин?
  а) економно;  б) дбайливо й економно;  в) знищувати.

6.  Робота з підручником: послідовне читання тексту;

 7.  Робота в зошитах
   
  Індивідуальна робота з слабовстигаючими учнями та дітьми-інвалідами:
         - словникова робота;
            - робота з роздатковим матеріалом;



ІІІ. Заключний етап
1. Підведення підсумків та оцінювання учнів:
Прийом «Мікрофон»
Учні по черзі роблять висновки щодо матеріалу, над яким пра­цювали.
2. Пояснення домашнього завдання:
     - опрацювати текст підручника
     - дати відповіді на запитання;
3. Релаксація.
4. Приведення у порядок робочих місць.
     5. Створення установки на відпочинок: загадка

Немає коментарів:

Дописати коментар