Фрагмент конспекту
уроку природознавства
6 клас
Тема: Нафта
Мета: навчальна: ознайомити учнів з найважливішими корисними копалинами, їх видобуванням, економним і раціональним використанням; розкрити способи добування корисних копалин; визначити властивості нафти, встановити її характерні ознаки, ознайомити учнів з найбільшими родовищами.
корекційно-розвиваюча: розвивати спостережливість, уміння порівнювати, знаходити причинно – наслідкові зв’язки; доводити правильність певного судження та власної думки.
виховна: виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.
Обладнання: підручники, зошити, дидактичний матеріал, презентація
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка)
2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку ( активізація уваги, сприймання, мислення)
Підсумок фенологічних спостережень
— Який сьогодні день, місяць, стан неба?
— Чи світить Сонце?
— Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?
— Які зміни відбулись в природі?
— Як змінилася праця людей ?
ІІ. Основний етап
1. Пропедевтична частина ( дидактична підготовка)
Перевірка домашнього завдання;
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Сьогодні на уроці ми продовжимо дізнаватись про те, як називається одним словом камінь, пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися, яке значення мають у природі і для людей та як їх охороняти. Ми познайомимось з рідкою корисною копалиною, без якої наше існування вже не можливе.
Актуалізація опорних знань
- З чого будують будинки?
- Де беруть камінь, пісок, глину?
- Без чого не поїде жодна машина?
- З чого роблять бензин, солярку?
3. Формуюча частина
Розповідь учителя з елементами бесіди
Пісок, камінь, глина, нафта – це гірські породи, які знаходяться в Землі або на її поверхні. Їх створила сама природа.
- Як ви думаєте, гірські породи належать до живої чи неживої природи? (Це тіла неживої природи ).
Гірські породи – це природні скарби. Серед них є корисні копалини.
- Що означають слова „корисні” і „копалини”?
(відповіді дітей).
Корисні копалини – це природні багатства, які люди видобувають з надр (глибин) Землі або з її поверхні і використовують у господарстві.
Скупчення корисних копалин називається родовищем.
Пояснююча розповідь вчителя
Розв’язання проблемної ситуації з метою формування уявлення про стани гірських порід.
Розгляньте малюнок у підручнику. Прочитайте назви гірських порід, зображених на ньому.
Чому нафта знаходиться у скляній посудині, природний газ - у металічному балоні, а решта гірських порід - у вигляді різноманітних за формою грудочок? (Нафта знаходиться у посудині, тому що вона є рідким тілом. Природний газ знаходиться у балоні, тому що це газоподібне тіло. Решта гірських порід - тверді тіла, вони мають певну форму, тому посуд для них не потрібний. Вони не розтечуться, як рідина, і не заповнять всі проміжки, як газоподібна речовина)
Який висновок можна зробити про те, в яких станах перебувають гірські породи? (Гірські породи перебувають у трьох станах: твердому, рідкому та газоподібному)
У якому стані перебуває більшість гірських порід? Наведіть приклади. (Більшість гірських порід перебуває у твердому стані. Наприклад, торф, кам’яне вугілля, пісок, кам’яна сіль, граніт, крейда та ін)
Яка гірська порода знаходиться у рідкому стані? (Нафта)
Яка гірська порода знаходиться у газоподібному стані? (Природний газ)
Фізкультхвилинка
4. Закріплення вивченого матеріалу
- Істині чи хибні судження.
- Кам’яне вугілля – це рідка корисна копалина.
- Природний газ – це газоподібна корисна копалина.
- Нафта – це рудна корисна копалина.
- Пісок – це горюча корисна копалина.
- Гра „Упіймай горючу корисну копалину”.
Нафта, пісок, крейда, кам’яне вугілля, гіпс, торф, природний газ, мідна руда, золото.
- Тест.
- Хто створив гірські породи?
а) люди; б) природа; в) тварини.
а) люди; б) природа; в) тварини.
- Які бувають гірські породи?
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні.
а) тверді й рідкі; б) тверді й газоподібні; в) тверді, рідкі й газоподібні.
- Як видобувають корисні копалини?
а) відкритим способом; б) прикритим способом; в) відкритим і закритим способом.
а) відкритим способом; б) прикритим способом; в) відкритим і закритим способом.
4. Як поділяють корисні копалини?
а) горючі; б) горючі, рудні; в) горючі, рудні й нерудні.
а) горючі; б) горючі, рудні; в) горючі, рудні й нерудні.
5. Як потрібно ставитися до корисних копалин?
а) економно; б) дбайливо й економно; в) знищувати.
6. Робота з підручником: послідовне читання тексту;
7. Робота в зошитах
Індивідуальна робота з слабовстигаючими учнями та дітьми-інвалідами:
- словникова робота;
- робота з роздатковим матеріалом;
ІІІ. Заключний етап
1. Підведення підсумків та оцінювання учнів:
Прийом «Мікрофон»Учні по черзі роблять висновки щодо матеріалу, над яким працювали.
2. Пояснення домашнього завдання:
- опрацювати текст підручника
- дати відповіді на запитання;
3. Релаксація.
4. Приведення у порядок робочих місць.
5. Створення установки на відпочинок: загадка
Немає коментарів:
Дописати коментар